Z życia szkoły...

KONKURS NA NAJPIĘKNIEJSZĄ OZDOBĘ BOŻONARODZENIOWĄ

ZAPRASZAMY SERDECZNIE WSZYSTKICH CHĘTNYCH UCZNIÓW Z KLAS  1 -3 NASZEJ SZKOŁY DO UDZIAŁU W KONKURSIE NA NAJPIĘKNIEJSZĄ OZDOBĘ BOŻONARODZENIOWĄ. 

REGULAMIN ORAZ SZCZEGÓŁY KONKURSU ZNAJDUJĄ SIĘ W ZAKŁADCE  ROK SZKOLNY → SAMORZĄD UCZNIOWSKI.

 

ORGANIZATORZY KONKURSU.

Zaproszenie na Wirtualny Tydzień Otwarty w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 3 w Radomiu


 
Plakat PPP 3

 

Plan Wirtualnego Tygodnia Otwartego 2020/2021 w PP-P 3 W Radomiu

(od 07.12.2020 r. do 11.12.2020 r.)

 

Poniedziałek: 07.12.2020 r.

Prezentacja otwarcia – Dyrektor Marzena Radulska -Olifirowicz

Temat dnia: „Tolerancja” – prezentacja i wstęp Radosław Kulak, Anna Brońska,

  1. 1.Bajka o tolerancji: „Wyjątkowi bez wyjątków” – przygotowana
    i nagrana przez pracowników poradni: Beata Sadowska, Radosław Kulak, Anna Brońska, Joanna Gielniowska, Aleksandra Głód
  2. 2.Scenariusz do przeprowadzenia lekcji wychowawczej na bazie bajki „Wyjątkowi bez wyjątków” Beata Sadowska, Radosław Kulak, Anna Brońska, Joanna Gielniowska, Aleksandra Głód
  3. 3.Kształtowanie postawy tolerancji u małych dzieci- scenariusz zajęć (zespół 0-6)
  4. 4.Scenariusze zajęć o tolerancji (do wykorzystania przez nauczycieli na lekcjach wychowawczych) Bożena Warchoł
  5. 5.Spacer po poradni (link będzie dostępny w każdy dzień)

Równocześnie rusza Telefon Wsparcia Psychologicznego, Pedagogicznego i Logopedycznego

od godz.  9.00 do 17.00

(512 050 930, (48) 331 45 10)

Ta forma pomocy dedykowana jest wszystkim potrzebującym aktualnie wsparcia: rodzicom, dzieciom i młodzieży oraz nauczycielom, niezależnie od rejonu działania poradni.

W poniedziałek będzie działał

także Punkt Konsultacyjny, na którym będą realizowane, jak co tydzień, zapisy na diagnozę, terapię itp. tylko dla podopiecznych z rejonu działania PP-P nr 3

Wtorek 08.12.2020 r. Zespół diagnozy, terapii i profilaktyki dzieci w wieku 0-6

Temat dnia: „Wspieranie rozwoju małego dziecka poprzez ruch”

  1. 1.Prezentacja i filmiki instruktażowe o wspieraniu rozwoju dziecka poprzez ruch  - przygotowanie Anna Gruszka, Malwina Łoboda
  2. 2.Filmiki „Zabawy artykulacyjne”– przygotowanie Ewa Kucharczyk, Aleksandra Głód.
  3. 3.Scenariusze zajęć dla małych dzieci (zajęcia logorytmiczne, zajęcia logopedyczne).
  4. 4.Oferta poradni dla małych dzieci (zespół 0-6).

Równocześnie rusza Telefon Wsparcia Psychologicznego, Pedagogicznego i Logopedycznego

od godz.  9.00 do 17.00

(512 050 930, (48) 331 45 10)

Ta forma pomocy dedykowana jest wszystkim potrzebującym aktualnie wsparcia: rodzicom, dzieciom i młodzieży oraz nauczycielom, niezależnie od rejonu działania poradni.

 

Środa: 09.12.2020 r. Zespół diagnozy, terapii i profilaktyki uczniów szkół podstawowych  klas I-III

Temat dnia: Jak dotrzeć do potencjału dziecka, jak nad nim pracować, aby go w pełni wykorzystać.

  1. 1.„Koncentracja uwagi” prezentacja  Kinga Żak
  2. 2.Formy terapeutyczne:
    1. a.Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne (prezentacja Katarzyna Różańska);
    2. b.Terapia kognitywna: Instrumental Enrichment (prezentacja Bożena Warchoł);
    3. c.Neuroterapia EEG Biofeedback (prezentacja Beata Sadowska);
    4. Bajkoterapia (prezentacja Katarzyna Różańska)
  3. 6.Scenariusze zajęć o wzmacnianiu koncentracji uwagi (do wykorzystania przez nauczycieli na lekcjach wychowawczych)  - cały zespół klasy I-III
  4. 7.„Koncentruj się” ćwiczenia na koncentrację i uwagę
  5. 8.Oferta poradni dla klas I-III SP – (cały zespół klasy I-III).

Równocześnie rusza Telefon Wsparcia Psychologicznego, Pedagogicznego i Logopedycznego

od godz  9.00 do 17.00

(512 050 930, (48) 331 45 10)

Ta forma pomocy dedykowana jest wszystkim potrzebującym aktualnie wsparcia: rodzicom, dzieciom i młodzieży oraz nauczycielom, niezależnie od rejonu działania poradni).

W środę będzie działał

także Punkt Konsultacyjny, na którym będą realizowane, jak co tydzień, zapisy na diagnozę, terapię itp. tylko dla podopiecznych z rejonu działania PP-P nr 3.

Czwartek: 10.12.2020 r. Zespół diagnozy, terapii i profilaktyki uczniów szkół podstawowych klas IV – VIII

Temat dnia: „Emocjonalność nastolatków- jak wspierać, jak się

komunikować, jak dbać o relacje”

  1. 1.Prezentacja „Depresja u  dzieci i młodzieży” – prezentacja Aneta Zamkowska
  2. 3.Formy terapeutyczne:
    1. a.Trening Umiejętności Społecznych (Monika Bąbolewska, Urszula Sikorska),
    2. Fajna Grupa (Joanna Gielniowska, Anna Brońska),
    3. Techniki szybkiego uczenia się (prezentacja Monika Bąbolewska),
  3. 4.Scenariusze zajęć  - emocjonalność nastolatków (do wykorzystania przez nauczycieli na lekcjach wychowawczych)  - cały zespół klasy IV – VIII
  4. 5.Relaksacja – przygotowanie i nagranie Joanna Gielniowska
  5. 6.Oferta poradni dla grupy IV - VIII- (cały zespół klasy IV- VIII)

Równocześnie rusza Telefon Wsparcia Psychologicznego, Pedagogicznego i Logopedycznego

od godz  9.00 do 17.0

(512 050 930, (48) 331 45 10)

 

Ta forma pomocy dedykowana jest wszystkim potrzebującym aktualnie wsparcia: rodzicom, dzieciom i młodzieży oraz nauczycielom, niezależnie od rejonu działania poradni.

Piątek: 11.12.2020 r. Zespół diagnozy, terapii i profilaktyki uczniów szkół ponadgimnazjalnych i ponadpodstawowych

Temat dnia: „Doradztwo Zawodowe i Komunikacja”

  1. 1.Prezentacja „Psychologiczne uwarunkowania wyboru zawodu” Anna Górlicka
  2. 2.Oferty szkół – Anna Filipowska
  3. 3.Scenariusze zajęć – predyspozycje zawodowe (do wykorzystania przez nauczycieli na lekcjach wychowawczych)  - cały zespół młodzieży starszej: szkoły ponadgimnazjalne i ponadpodstawowe
  4. 4.Prezentacja „Komunikacja” – Magda Znosko/Ewa Kamińska
  5. 5.Filmik  (nie) WAŻNE – scenariusz zajęć do wykorzystania  na lekcji wychowawczej (wprowadzenie do filmu, obejrzenie filmu, dyskusja, pytania do filmu, podsumowanie zawierające kontekst profilaktyczny wynikający z filmu). Joanna Gielniowska, Beata Sadowska
  6. 6.Oferta poradni dla młodzieży starszej  -  (Zespół szkół ponadgimnazjalnych i ponadpodstawowych)

Równocześnie rusza Telefon Wsparcia Psychologicznego, Pedagogicznego i Logopedycznego

od godz.  9.00 do 17.00

(512 050 930, (48) 331 45 10)

Ta forma pomocy dedykowana jest wszystkim potrzebującym aktualnie wsparcia: rodzicom, dzieciom i młodzieży oraz nauczycielom, niezależnie od rejonu działania poradni).

W piątek będzie działał

także Punkt Konsultacyjny, na którym będą realizowane, jak co tydzień, zapisy na diagnozę, terapię itp. tylko dla podopiecznych z rejonu działania PP-P nr 3.

 

Szkoła do Hymnu podziękowanie

Nasza szkoła otrzymała podziękowanie za udział w akcji "Szkoła do hymnu".

 

Akcja Szkoła do Hymnu

 

W dniu 10 listopada 2020 r. o godzinie 11:11 Uczniowie naszej szkoły włączyli się

do ogólnopolskiej akcji „Szkoła do hymnu” i uroczyście odśpiewali hymn narodowy – „Mazurek Dąbrowskiego” sł. Józef Wybicki. Wydarzenie on-line zorganizowane było
w aplikacji MS Teams przez Panią Joannę Siemiątkowską we współpracy z Panią Bożeną Olszowską, Panią Małgorzatą Szwajcą, wychowawcami oraz nauczycielami
i pracownikami Szkoły z nieocenioną pomocą Rodziców, a wszystko pod opieką Pani Dyrektor Jolanty Szpilskiej.

Społeczność szkolna stworzyła bardzo liczny ponad 100 osobowy chór.

11 listopada to szczególna data dla każdego Polaka. Tego dnia czcimy bohaterstwo, waleczność
i męstwo naszych przodków, dzięki którym Polska po 123 latach niewoli wróciła na mapę Europy. Wyrażamy radość z tego, że żyjemy w wolnym i suwerennym kraju. (były Minister Edukacji Narodowej Dariusz Piontkowski).

102. rocznicę odzyskania niepodległości uczciliśmy również poprzez pogłębienie wiedzy na temat genezy hymnu Polski, studiując wybrane specjalnie w tym celu materiały edukacyjne. Uczniowie
i wszyscy zainteresowani mogli uczestniczyć w rozwiązywaniu quizu „Mazurek Dąbrowskiego” opracowanego specjalnie na tę okazję.

Dziękujemy wszystkim organizatorom i uczestnikom za zaangażowanie i udział w akcji organizowanej przez MEN "Szkoła do hymnu".

 Wspaniale, że mogliśmy wspólnym śpiewem uczcić tak ważną rocznicę.

Wybrany cytat z czatu podczas spotkania on-line: „Najważniejsza jest nasza solidarność jako naród kochani” Pan Michał Szpilski

Z wyrazami szacunku

Joanna Siemiątkowska

Akcja charytatywna: Wózek dla Darii

 

Daria to uczennica naszej szkoły od 2015 roku. Uczęszcza do klasy 6b. Ze względu na niepełnosprawność ruchową dziewczynka nie może czynnie uczestniczyć w zajęciach z klasą. Ma indywidualny tok nauczania.

Jest miłą i pogodną osobą. Bardzo lubi filmy przygodowe
i gry komputerowe. Lubi też spędzać czas na świeżym powietrzu.

Daria choruje na dystrofię mięśniową postępującą. Jest to choroba, która zabija mięśnie. Są coraz słabsze, wiotczeją, aż w końcu zanikają całkowicie. Porusza się więc na wózku inwalidzkim. Ze względu na zanik mięśni oddechowych dziewczynka każdą infekcję dróg oddechowych przechodzi bardzo ciężko.

Pomimo tych wszystkich przeciwności jakie stawia przed Darią choroba dziewczynka nie traci optymizmu i chęci do życia, a jej mama nadziei na
w miarę normalne życie córki.
Daria stara się być samodzielna. Pomaga jej w tym wózek inwalidzki, dzięki któremu się porusza. Ten, z którego Daria korzysta do tej pory staje się za mały. Dziewczynka będzie potrzebowała nowego wózka w 2023 roku, jako uczennica 8klasy. 7500 tysięcy złotych - taka kwota jest potrzebna, aby spełnić potrzebę Darii - tyle kosztuje nowy wózek inwalidzki. Jest to bardzo duża kwota, którą w obliczu wszystkich wydatków ciężko uzbierać mamie dziewczynki.

Postanowiliśmy więc wesprzeć rodzinę w uzbieraniu tej kwoty
i
zorganizować zbiórkę pieniędzy w naszej szkole. Trwać ona będzie 3 lata
i mamy nadzieję, że w tym czasie uda nam się uzbierać kwotę niezbędną do sfinansowania wózka dla Darii.

Osoby, które chciałyby pomóc Darii i wesprzeć zbiórkę zapraszamy do sekretariatu naszej szkoły. Tam znajduje się urna do której można dokonywać wpłat.

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską "Uczymy komplementarnie - indywidualnie"

 roku szkolnym 2020/2021 przystąpiliśmy do projektu współfinansowanego

przez Unię Europejską

"Uczymy komplementarnie - indywidualnie"

Celem projektu jest wzrost kompetencji kluczowych oraz właściwych postaw

i umiejętności niezbędnych na rynku pracy u uczniów oraz wzrost kompetencji

zawodowych u nauczycieli.

W ramach projektu prowadzone będą zajęcia:

- dydaktyczno - wyrównawcze z matematyki,

- dydaktyczno - wyrównawcze z geografii,

- dydaktyczno - wyrównawcze z przyrody,

- dydaktyczno - wyrównawcze z języka angielskiego,

- zajęcia rozwijające z języka angielskiego,

- z biologii - metoda eksperymentu,

- z chemii - metoda eksperymentu,

- z fizyki - metoda eksperymentu,

- logopedyczne,

- korekcyjno - kompensacyjne, 

- socjoterapeutyczne,

- psychoedukacyjne,

- koło informatyczne - rozwijanie kompetencji cyfrowych uczniów,

- wyrównawcze z informatyki - rozwiajanie kompetencji cyfrowych uczniów.

 

projekt unijny