Zerówka w projekcie „Kulturalna Szkoła na Mazowszu”

Nasza zeróweczka z radością wzięła udział w projekcie „Kulturalna Szkoła na Mazowszu”,
który był dla dzieci wyjątkową okazją do twórczej zabawy, nauki i samodzielnego działania.
W ramach programu odwiedziliśmy:
Centrum Sztuki Elektrownia,
Muzeum im. Jacka Malczewskiego – dwukrotnie!
Podczas warsztatów dzieci:
stworzyły własny las w słoiku, 
wykonały kolorowe, grające bębenki.
To był czas pełen inspiracji, rozwijania wyobraźni i radości z tworzenia.
Ale też – czas samodzielności! Dzieci mogły poczuć, że potrafią wiele, a ich kreatywność nie ma granic.
Dziękujemy wszystkim instytucjom za gościnność i niezapomniane doświadczenia.
A naszej zeróweczce – za zaangażowanie i wielkie serca do działania!
 
zerówka1
 
zerówka2
 
zerówka3
 
zerówka4
 
zerówka6
 
zerówka7
 
 
 
 
 
 

Dobro mnoży się, gdy się nim dzielimy

Szkolny Klub Wolontariatu włączył się w piękną inicjatywę Caritas.
Uczniowie z różnych klas z ogromnym zaangażowaniem przygotowywali kanapki dla osób w trudnej sytuacji życiowej. Przygotowane posiłki zostały przekazane do jadłodajni, gdzie trafiły do najbardziej potrzebujących.
To nie tylko lekcja empatii i solidarności, ale także realna pomoc, która ma ogromne znaczenie. Dziękujemy wszystkim uczniom i opiekunom za serce, czas i chęć działania.
 
kanapik12
 
kanapki11
 
kanapki12
kanapki13
 
 

Wspieranie uczniów z Ukrainy w zakresie nauki języka polskiego w PSP nr 19 w Radomiu

W Publicznej Szkole Podstawowej nr 19 w Radomiu kontynuujemy działania mające na celu skuteczne wsparcie uczniów z Ukrainy w procesie adaptacji do nowego środowiska edukacyjnego oraz w nauce języka polskiego.
W roku szkolnym 2024/2025 po raz kolejny zorganizowano dodatkowe zajęcia językowe, które odbywały się regularnie od października do czerwca w małych, kilkuosobowych grupach. Zajęcia prowadziły: p. Patrycja Skwira, p. Aleksandra Dziubasik, p. Renata Mnich i p. Aneta Paliczuk.
Podczas tych zajęć uczniowie mieli możliwość intensywnego kontaktu z językiem polskim – rozwijali umiejętności mówienia, czytania, pisania i rozumienia ze słuchu, co znacząco wpłynęło na ich postępy oraz komfort codziennego funkcjonowania w szkole.
Z radością informujemy, że w bieżącym roku wdrożyliśmy w naszej szkole szereg dodatkowych działań wspierających adaptację uczniów z doświadczeniem migracyjnym. Współpracując z Fundacją SOK – partnerem UNICEF – wzięliśmy udział w realizacji szkoleń z zakresu programu Akelius, który stanowi innowacyjne wsparcie w nauce języków obcych, w tym języka polskiego oraz angielskiego jako obcego. Całość inicjatywy oparta jest na nowoczesnej aplikacji edukacyjnej, umożliwiającej naukę w formule blended learning – czyli poprzez połączenie tradycyjnych metod nauczania z wykorzystaniem technologii cyfrowych.
W ramach tej inicjatywy nauczycielka naszej szkoły, pani Aleksandra Dziubasik, uczestniczyła w specjalistycznym szkoleniu przygotowanym przez Fundację Akelius. Spotkania miały charakter praktyczny i koncentrowały się na efektywnym wykorzystaniu aplikacji Akelius w pracy z dziećmi obcojęzycznymi. Zaprezentowano różnorodne techniki i strategie dydaktyczne wspierające naukę języka polskiego oraz angielskiego jako języków obcych.
Dzięki zdobytej wiedzy oraz nowym kompetencjom nauczycielka z powodzeniem wdrożyła aplikację Akelius podczas zajęć z uczniami z Ukrainy. Uczniowie z entuzjazmem korzystali z interaktywnych materiałów, co nie tylko ułatwiało naukę, ale również czyniło ją bardziej angażującą i dostosowaną do ich indywidualnych potrzeb.
Działania podjęte w naszej szkole mają na celu nie tylko naukę języka, ale przede wszystkim tworzenie przyjaznej, wspierającej przestrzeni, w której każdy uczeń – niezależnie od pochodzenia – może rozwijać swój potencjał i zamiłowanie do nauki.
ola podziękowanie
 
 

Wielkie gratulacje dla Wojciecha Rzońcy!

Z ogromną radością informujemy, że spośród dziesięciu projektów koncepcyjnych ogrodu, przygotowanych przez uczniów Zespołu Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Władysława Stanisława Reymonta , zwyciężył projekt Wojciecha Rzońcy!

Jego pomysł okazał się najbardziej inspirujący i najlepiej dopasowany do przestrzeni przyszłego ogrodu szkolnego. Już wkrótce projekt Wojtka zostanie zrealizowany na terenie ogródka szkolnego przy Publicznej Szkole Publicznej nr 19 w Radomiu.

 

To nie tylko wielki sukces Wojciecha, ale również wspaniały przykład zaangażowania młodych ludzi w kształtowanie swojego otoczenia. Dziękujemy wszystkim uczestnikom za ich kreatywność i serce włożone w pracę nad projektami.

podziękowanie Rzońca

 

Kończymy naszą przygodę z Duolingo w tym roku szkolnym!

 
Z dumą i radością ogłaszamy zakończenie kolejnego roku szkolnego z aplikacją wspierającą naukę języka angielskiego! Od października 2024 do kwietnia 2025 roku chętni uczniowie klas VIa oraz VIIIa intensywnie pracowali, doskonaląc swoje umiejętności językowe w nowoczesny i atrakcyjny sposób.
Pod opieką Duolingo Certified Educator – pani Aleksandry Dziubasik, uczniowie systematycznie wykonywali ćwiczenia gramatyczne, leksykalne i komunikacyjne, rozwijając swoje kompetencje w zakresie języka angielskiego. Dzięki codziennej pracy z aplikacją uczniowie nie tylko wzbogacili słownictwo i utrwalili struktury językowe, ale również wykształcili nawyk samodzielnej i systematycznej nauki. Zastosowanie narzędzi TIK pozwoliło uczynić proces edukacyjny bardziej efektywnym i motywującym.
W dzisiejszych czasach znajomość języka angielskiego to nie tylko szkolny obowiązek, ale kluczowa kompetencja przyszłości. Ułatwia dostęp do wiedzy, umożliwia komunikację na całym świecie, otwiera drzwi do edukacji międzynarodowej, a w przyszłości – do kariery zawodowej. Dlatego cieszy nas ogromne zaangażowanie uczniów, którzy z pasją podejmowali codzienne wyzwania językowe.
Spośród wielu uczestników szczególnie wyróżnili się:
Zuzanna Marchewka – klasa VIIIa
Mateusz Janas – klasa VIa
 
Uczniowie ci wykazali się wyjątkową systematycznością, motywacją oraz imponującymi wynikami, bijąc rekordy punktowe i zdobywając kolejne poziomy biegłości językowej.
Na zakończenie roku szkolnego wyróżnieni uczniowie otrzymają pamiątkowe dyplomy oraz drobne upominki, jako wyraz uznania za ich wysiłek i konsekwencję w nauce.
Serdecznie gratulujemy wszystkim uczniom i zachęcamy do dalszego rozwijania językowych pasji.
Nauka języka to niekończąca się podróż – pełna wyzwań, odkryć i satysfakcji. Niech to będzie dopiero początek.
 
dyplom duolingo
 
 

Święto Rodziny w klasie pierwszej

18 czerwca w klasie pierwszej obchodziliśmy Święto Rodziny. Był to dzień pełen emocji, wzruszeń i uśmiechów!

Dzieci z wielkim zaangażowaniem przygotowały przedstawienie dla swoich najbliższych. Były piękne piosenki, taniec, wiersze i scenki – wszystko po to, by wyrazić miłość i wdzięczność rodzicom za ich codzienną troskę, opiekę i wsparcie.

 

Uczniowie własnoręcznie wykonali również upominki dla swoich rodziców – pełne serca i kreatywności.

Dziękujemy wszystkim rodzicom za obecność.

mama11

mama12

mama13