Szkoła Młodych Patriotów
- Szczegóły
- Opublikowano: poniedziałek, 07, styczeń 2019 19:27
100- lecie odzyskania niepodległości przez Polskę
Rocznica ta w oczywisty sposób wymaga niezwykłego upmiętnienia. Dość powiedzieć, że każde polskie serce przyspiesza,na myśl o bolesnej utracie wolności i dostaje turbodoładowania , gdy słyszy, że wolność, ta nagroda odważnych i dumnych ludzi, nadeszła. Skupiając wokół zadań projektu dzieci najbardziej liczymy na ich pamięć, na wiellkie wspominanie jak nieobojętne i emocjonujące chwle przed nami.
Stąd też szereg działań - zadań zrealizowanych w ramach projektu i konkursu Szkoła Młodych Patriotów .
Zadania podjete i zrealizowane w szkole:
Sprawozdanie zbiorcze z realizacji zadań konkursowych „ Szkoła młodych patriotów” V edycja Realizacja zadań konkursowych została podjęta w drugim półroczu. Zrealizowane zadania objęły w różnych formach wszystkich uczniów szkoły( bez klasy 0)
Zadanie 1.
Realizacja zadania była jednocześnie kulminacją większości podejmowanych działań. Uczniowie klas VII obserwowali i rozmawiali zarówno z kolegami jak i z nauczycielami. Aby spotkanie z tematem patriotyzmu nie było szablonem realizowanym na lekcjach , otworzyło je oglądnie i komentowanie plakatów z kolekcji „ Gazety Wojenne”. Uczniowie wypowiadali się na temat postaw patriotycznych podczas wojny wykorzystując wiedze historyczną oraz obserwacje współczesnych postaw i wypowiedzi. Tłem dla spotkania były plakaty klasy V- tej. Jest to zadanie udokumentowane fotograficznie własnym aparatem.
Zadanie2.
Wypowiedź plastyczna na temat patriotyzmu powstała podczas lekcji plastyki w klasie V. Rozpoczęcie pracy poprzedziła pogadanka na temat Ojczyzny, patriotyzmu i sposobów wyrażania i wypowiadania się za pomocą znaku plastycznego. Najlepsze projekty i wykonanie zostały zaprezentowane na wystawie w korytarzu pierwszego piętra. Będą stanowiły uzupełnienie stałej ekspozycji 100 rocznicy odzyskania niepodległości przez Polskę.
Zadanie 3.
Sondaż na temat postaw patriotycznych zainicjowała lekcja języka w klasie VIb. Uczniowie wypowiadali się na temat patriotyzmu dnia codziennego. Podali przykłady własnych zachowań, troski o poprawność języka, szacunek dla symboli. Lekcja okazała się jednak tylko wyjście m do sformułowania pytań sondażu. Efektem przeprowadzonych sondaży i obserwacji były materiały w formie pisemnej pracy domowej.
Zadanie 5.
Szkolny Konkurs Poezji Patriotycznej skierowany został do uczniów klas I- VII. Zgłoszono 8 uczniów w dwóch grupach wiekowych. Uczennice z klasy III c i y VI a zaprezentowały wysoki poziom i reprezentowały szkołę w konkursie zewnętrznym. Niestety nie udało się odzyskać zdjęć z telefonów osób , które fotografowały konkurs.
Zadanie 6.
Szkolny Konkurs Pieśni Patriotycznej przeznaczony był dla uczniów klas IV- VII. Zgłoszono 6 uczniów oraz chór z klasy VIa Uczennice z klasy III c i y VI a. Najlepiej wykonali pieśni uczniowie z klasy V. Zadanie 7.
Kodeks Postaw Patriotycznych został zredagowany po spotkaniu konwersatoryjnym klas VII-mych. Jest zapis wynikający z wypowiedzi przemyśleń uczniów.
Zadanie 8.
Inspiracją dla realizacji zadania była dwukierunkowa praca z klasą V- tą. Uczniowie tej klasy uczestniczą w konkursach czytelniczych, współpracują z biblioteka szkolną, są aktywni na zajęciach szkolnego teatru. Tematem lekcji były legendy jako literackie źródło poznania małej ojczyzny. Niektóre wypowiedzi zbyt daleko odbiegły od tematu. Kilka było interesujący.
Zadanie 9.
Udział w kursie Szkoła młodych patriotów.